Pepparkakskladdis med färskost swirl


Hej igen!
Vart tog denna helgen vägen? Målat som en galning hela dagen och känner mig stel som en pensionär... väntar mig plågsam träningsvärk i morgon. Men fint blir det!
Vi unnade oss en fikapaus på pepparkakskladdkaka med färskost swirl... mums!
 
Du behöver:
150 g smält smör
2 ägg
3 dl socker
0,75 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
1 nypa salt
1,5 dl mjöl
1 msk pepparkakskrydda
 
Smält smöret.
Vispa ihop ägg och socker lätt.
Tillsätt mjöl, pepparkakskrydda, salt, kakao samt vaniljsocker.
Vänd ner det smälta smöret.
Häll smeten i en springform.
 
Fyllning:
300 g Philadelphiaost
0,5 dl socker
1 ägg
 
Blanda färskost och socker.
Tillsätt ägget och rör till en slät smet.
Klicka ut smeten på chokladsmeten och dra lite med en kniv för att marmorera.
Grädda kakan ca 25 minuter i 175 grader.
 

Nu ska jag klicka hem några julklappar... Har ni köpt några ännu?
 
Kram / A-L
 
 
 
 
 
 
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

såg riktigt gott ut