Barnsligt goda muffins...


Hej!
Hoppas ni haft en bra start på denna veckan! I går gjorde jag några barnsligt goda muffins ha ha. Provade lite inför Lillemans kommande 1-års kalas om sådär en månad...
 
Du behöver: (12 st)
Riktigt saftiga vaniljmuffins:
2 ägg
2 dl socker
100 g smör
1 dl mjölk
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
3 dl mjöl
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret.
Vispa ihop socker och ägg lite lätt.
Tillsätt mjöl, bakpulver samt vaniljsocker.
Rör ner smör och mjölk.
Blanda till en slät smet.
Fördela smeten i 12 muffinsformar.
Grädda ca 10-12 minuter.
Låt svalna.
 
Vitchoklad frosting:
200 philadelphiaost
200 g vit choklad
 
Dekorering:
(ätbara ögon, nonstop)
 
Smält chokladen.
Kör Philadelphia och den smälta chokladen krämigt med elvisp.
Dela frostingen i olika skålar och färga med pastafärg.
Bred på dina muffins och dekorera med ätbara ögon samt fjäll ala nonstop...
 

Happy baking!
 
Tänkte att jag skulle lista mina "favoritrecept" i morgon... älskar listor hi hi.
Hej så länge /A-L
#1 - - Helene:

Gu så söta! :D

Svar: Kul att du tycker det!
AnnaLena & AnneLie

#2 - - Anonym:

Vilka sötnosar!

Svar: Tack!
AnnaLena & AnneLie

#3 - - Diana:

Åh alltså hur söta är de inte men tänk om jag kunde ens göra vanliga såna bakelser. Jag är usel, alltså då menar jag superkass på att baka. :D

Svar: Hej!Jag tror visst att du kan! Läs igenom receptet först noga. Tag fram alla saker du behöver och stressa inte så tror jag att det kommer gå jättebra! kram
AnnaLena & AnneLie

#4 - - Anonym:

Så söta😃! Var hittar man ätbara ögon?

Svar: Tack! Jag brukar skicka efter från "baksidor" men dom finns även på bla Cervera
AnnaLena & AnneLie