Choklad sockerkaka

 
Hej på er!
Ni vet den där goda vaniljsockerkakan som man delar och häller i fyllning, som är så himla god...? Här har jag gjort en chokladvariant av den...
 
Du behöver:
3 ägg
3 dl socker
1 dl kokande vatten
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 msk kakao
 
Vispa ägg och socker fluffigt.
Tillsätt det kokande vattnet.
Blanda bakpulver, kakao samt mjöl.
Sikta det och vänd ner det försiktigt i äggsmeten.
Häll smeten i en springform.
Grädda kakan i 175 grader ca 20 minuter eller tills stickan är torr.
Låt svalna.
 
Fyllning:
125 g smör
3 msk kakao
1 msk vaniljsocker
1 dl mjölk
 
Smält smöret.
Tillsätt övrigt och låt det koka upp.
Dela kakan på mitten.
Häll fyllningen på båda bottnarna och lägg ihop dem med kladd sidan.
Sikta över florsocker ät och njut...
 
Ha det bäst / kram A-L
 
Ps Följ oss gärna på Insta  "systrarnas_drommar" heter vi där.
 
 
#1 - - Josefin:

Alltså jag smäller av! Hittade er blogg nu, har en lååång lista med massor jag måste baka nu😅 Så mycket fina recept, jättekul med ny inspiration.

Svar: Hej! Vad roligt att du har hittat hit till oss! Välkommen
AnnaLena & AnneLie

#2 - - Hemljuvligahem:

Åhh vad det vattnas i munnen. Mums! Jag har lånat lite bilder från er fina blogg och gjort ett litet inlägg om er på min blogg, hoppas det inte gjorde nåt,gå gärna in och kika. Kram

Svar: Tack fina du! Kul att du gillar bloggen/ kram
AnnaLena & AnneLie