Digestivebollar

 
Hej!
Här kommer ett snabbt tips på gofika, Digestivebollar. Jag har avänt mig av vaniljfyllda digestivekex, blandat med philadelphiaost och doppat bollarna i mörk choklad. Strösslade sist över lite blåbärspulver, mums
 
Du behöver:(ca 15 st)
1 paket vaniljfyllda digestivekex
50 g philadelphiaost
Mörk eller ljus choklad att doppa i
Ev blåbärspulver
1 msk neutral olja
 
Mixa kexen och blanda med osten.
Rulla kulor.
Ställ kallt en stund medans du smälter chokladen.
Tillsätt oljan i chokladen så blir det slätare och finare.
Doppa bollarna och strö över blåbärs pulver.
Ställ i kylen tills du blir sugen.
 
 
 
 
Hittade många olika pulver i mataffären, bakhyllan...
 
 
Dags att krypa till kojs, ska upp ruskigt tidigt i morgon...
Kram Anna-Lena
3 kommentarer publicerat i Godis
Taggar: Blåbärspulver, Choklad, Digestivebollar
#1 - - Mikaela:

Vart har du köpt kexen? Dom finns inte i sverige va?? Jag har aldrig sett dem förut...

Svar: Hej! Kexen finns här, jag köpte mina på city gross men jag har sett dom i många affärer... Lycka till
AnnaLena & AnneLie

#2 - - M:

En perfekt liten godbit till kaffet. Ska provas!!

#3 - - Nikolinas:

Vad gott det ser ut, ska verkligen testa receptet!