Kokoskolaformar


Hallå!
Dessa goda kokoskolaformarna bjöd jag på i går när vi firade mannen i huset. En kaka helt i min smak, mördegsbotten fylld med kokoskola... mums
 
Du behöver: (20 st)
Botten:
150 g smör
0,5 dl socker
3,5 dl mjöl
1 äggula
 
Blanda samtliga ingredienser till en deg.
Rulla ut degen till en längd och dela den i 20 bitar.
Rulla en kula och placera dem i aluminium formar och tryck ut degen likt små skålar.
 
Fyllning:
75 g smör
0,75 dl socker
0,75 dl grädde
1 tsk mjöl
2 dl kokos
 
Lägg alla ingredienserna utan kokosen i en gryta.
Småkoka några minuter.
Tillsätt kokosen och fördela fyllningen i formarna.
Grädda kakorna ca 17-20 minuter i 175 grader.
 

// A-L
 
(Recept från: "Fikastunder")
#1 - - Jenny:

Åh, det lät precis som en kaka i min smak! Ska prova till dotterns födelsedag i helgen :)

#2 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

gud va gott