Kanelbullekakor


Hallå!
Småkaksälskare som man är så fastnade jag förstås för dessa goda, lättbakade kakor. En småkaka som smakar kanelbulle, perfekt när tiden inte räcker till ett bullbak...
 
Du behöver:
125 g smör
2 msk socker
3 dl mjöl
2 msk kallt vatten
1 tsk vaniljsocker
 
Fördela smöret i de torra ingredienserna och tillsätt vattnet.
Arbeta ihop degen.
Kavla ut degen till en rektangel ca 4 mm tjock. (kavla ut degen på ett bakplåtspapper som du har hjälp av när du ska rulla ihop degen)
Strö kanel och strösocker över degen.
Rulla ihop degen från långsidan.
Skär ca 1 cm tjocka skivor och lägg på en plåt.
Pensla med uppvispat ägg och strö över pärlsocker.
Grädda i 200 grader ca 10-12 minuter.
 

Blev sugen på att prova en annan variant på denna kaka... en jordnötssnurra!
Återkommer med det...
Hej så länge... A-L
19 kommentarer publicerat i
Taggar: Kanelbullekaka, kanel, pärlsocker
#1 - - Kai:

Ha! Vilka coola kakor :)

Svar: Tack!
AnnaLena & AnneLie

#2 - - Markus- mittgrekiskakök:

Wow! Jag som älskar bullar! Måste prova detta.

Svar: Det tycker jag att du ska göra!
AnnaLena & AnneLie

#3 - - rememberthiis.blogg.se:

Oh det måste Jag testa!!

Svar: Gör det, supergoda!
AnnaLena & AnneLie

#4 - - Emiza:

ska testa :D

Svar: Klart du ska... Mm
AnnaLena & AnneLie

#5 - - Sara:

Men åh vilka söta små kakor! Både till utseendet och säkert smaken! :D Jag har också tipsat om småkakor i mitt senaste inlägg faktiskt :)

Svar: Tack! Ska titta in hos dig för lite tips...
AnnaLena & AnneLie

#6 - - Johanna Dahlin:

Mums så gott!!

#7 - - Sofia:

Åh det ser så gott ut :)

#8 - - Bella:

Åh vad kul! Måste testa det här !

#9 - - angelicasvarld.blogg.se:

Men så galet gott - det där MÅSTE jag prova!

Svar: Gör det!
AnnaLena & AnneLie

#10 - - Fia fiasdrommar.blogg.se :

Ja regnet öser ner så varför inte prova på något nytt. Tack för tipset.

Svar: Perfekt sysselsättning en regnig dag...
AnnaLena & AnneLie

#11 - - Liene Svärd:

Så gott! brukar gilla enkla recept.

#12 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

mumms

#13 - - J U N I T J E J:

De ser goda ut!

#14 - - Olivia:

Sjukt kreativt!

#15 - - Jompen:

Jag vet ju vad jag ska baka i morgon! Thank you!!

Svar: Varsågod!
AnnaLena & AnneLie

#16 - - Sanna:

Vad himla smart för när man inte hinner, de ser riktigt smarriga ut också! :)

#17 - - Ida Nilsson:

Herregud så gott det ser ut :)

Svar: Tack!
AnnaLena & AnneLie

#18 - - fia None:

Har testat nu och dom vart kalas goda

Svar: Vad roligt att dom blev goda!
AnnaLena & AnneLie

#19 - - natalie:

åh, vad gott det såg ut!