Krämig fruktsallad


Hej igen!
Igår när jag satt bänkad i tvsoffan och väntade på säsongsstarten av "Hela Sverige bakar" såg jag slutet på halv 8 hos mig... Kvällens värd bjöd på krämig fruktsallad och jag blev nyfiken. Gillar snabba goda tips...Testade detta idag och det var så gott, inte alls för sött som man kan tro...
 
Du behöver:
Några goda frukter
Varför inte några bär, gott att blanda.
1 burk sötad kondenserad mjölk
(vaniljglass till servering)
 
Skär frukten i lagom stora bitar.
Häll i dina bär.
Häll över kondenserad mjölk och rör om.
Servera med glass.
Kan tänka mig att det skulle vara gott att toppa med lite hackade nötter eller rostad kokos... Får prova det nästa gång.
 

Gjorde denna i god tid och ställde den i kylen. Bananbitarna höll sig lika fina, bra när man vill förbereda...
 

Nu ska jag låta mig inspireras en stund...
 
Vill ni inspireras mera så tycker jag ni ska kolla in hos våra bloggkollegor som finns här:http://blogg.se/foodie/
Ett härligt gäng med massor av godsaker.
 
Kram A-L
#1 - - Veronica Wallgren:

Vad gott!

#2 - - Anna:

Mums, så himla gott det lät! Måste prova! :D

Svar: Enkelt att "slänga ihop" när man blir akut sugen på något gott...
AnnaLena & AnneLie

#3 - - Helen :

Låter smidigt och gott! Det enkla är det bästa många ggr. Duktiga ni är tjejer. Trevlig helg ♡

Svar: Tack snälla! Hoppas du får en toppen helg
AnnaLena & AnneLie