Ljuvlig citronglass

 
Godmorgon!
Idag tipsar jag er om ljuvlig citronglass trots att vi inte har något glassväder direkt. Men vi får väl hoppas att det kommer tillbaka snart😎
 
Du behöver:
1 burk kondenserad mjölk
1 citron
5 dl grädde
lemoncurd
 
Pressa citronen.
Blanda citronsaften med kondenserad mjölk.
Vispa grädden och vänd ner den.
Klicka ner några matskedar lemoncurd och rör runt lite slarvigt.
Häll i lämplig form och frys över natten.
 
Tips: Servera med saltlakritsflakes, så gott med lakrits & citron
 
Följ oss gärna på Instagram systrarnas_drommar
 
Ni är även välkomna in på mitt andra konto a_l_o_photos där jag bjuder på mitt andra intresse nämligen Foto 😉
 
Ha det bäst!
Kram A-L
En kommentar publicerat i Glass
Taggar: Citronglass, Glassutanglassmaskin
#1 - - Hanna:

MEN MUMS, denna ska jag testa direkt! Tack för receptet <3

Svar: Varsågod!
AnnaLena & AnneLie