Rocky road med Polly

 
Hej igen!
Här kan man ju stoppa i lite vad man gillar, men blanda gärna sött salt segt och knaprigt...
 
Så här gjorde jag:
300 g mjölkchoklad
300 g mörk choklad
2 dl salta jordnötter
2 dl pistagenötter
1 påse polly 200 g
 
Smält chokladen.
Blanda ner nötter och godis.
Häll ut på ett bakplåtspapper och bred ut det lite lagom.
Ställ kallt.
Dela i lagom rutor.
 
 
Perfekta till fikat istället för kaka...
 
// A-L
2 kommentarer publicerat i Godis
Taggar: Julgodis, Polly, Rocky road med polly
#1 - - Lotta:

Åh vilken bra idé med Polly! Jag skickade iväg mannen igår för att köpa dumle, men DET FANNS INTE!!! Alla ska tydligen göra Rocky Road.... Jo iof fanns lakritsdumle, men det blir ju lite annorlunda. Hittar jag inte dumle idag blir det polly! Rocky Road är nämligen ett måste för mig. Tack!

Svar: Hej! Har också varit med om paniken när Dumlekolan varit slut så i år köpte jag ett par påsar i god tid hi hi God jul!
AnnaLena & AnneLie

#2 - - Ida Jansson:

Så himla gott :)