Vaniljhjärtansnittar

 
Hej igen!
Blir det mer tid för bakning nu när läget är som det är? Tycker alltid man blir på bättre humör när det vankas fika 😉
Här kommer ett tips på en superenkel kaka...
 
Du behöver::
100 g smör
0,5 dl socker
1 äggula
2,5 dl mjöl
2 tsk vaniljsocker
1 nypa salt
(vaniljkräm) 2 dl mjölk samt 5 msk snabbmarsan.
 
Börja med att fixa vaniljkrämen. Man kan ju alltid koka egen eller gör man en snabbmarsankräm. Ställ i kylen.
Arbeta ihop övrigt till en deg.
Dela degen i 2 delar och rulla 2 längder.
Gör en skåra i mitten på längderna och fyll med vaniljkräm.
Grädda ca 12 minuter i 200 grader.
Skär sedan längderna i lagom snittar.
Låt svalna.
Pudra över florsocker ät & njut!
 
Detta receptet måste ni prova om ni gillar vaniljhjärtan 🙂
 
Nu ska vi snart starta grillen här...
Trevlig kväll på er /A-L
 
 
 
#1 - - kerstin ehrenholm:

Förstår inte varför jag utsätter mig för att titta på dinna läckra kakor Jag äter inte socker på ett tag Men sedan så ska jag baka dessa kakor Fina bilder

Svar: Svårt att låta bli att fika tycker jag så heja dig! Tack för att du tittar in här
AnnaLena & AnneLie

#2 - - Emma:

Oj vad gott! Måste testa göra dessa :)

Svar: Gör det, väldigt goda!
AnnaLena & AnneLie