CAKEPOPS-GRANAR

 
Hallå!
Roade mig i går och gjorde några cakepops-granar.
Blir så söta och roliga att duka fram till julfikat.
Utgick från färdiga glasstrutar som jag fyllde med "chocolate chip cookie" deg och bakade av i ugnen.
Efter gräddning satte jag dit klubbpinnen och fyllde på med chokladknappar.
Sen är det bara att låta fantasin flöda...
 
Chocolate chip cookie deg:
 
2 dl socker
2,5 dl farinsocker
250 g smör
2 msk vaniljsocker
2 ägg (lättvispade)
7 dl mjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
200 g valfri choklad, hackad i bitar
 
Vispa smör, socker, farinsocker och vaniljsocker krämigt.
Tillsätt de lättvispade äggen och sist de torra ingredienserna samt chokladen.
 
Ställ strutarna i en brödform med hjälp av folie.
Fyll dom med smet men inte ända upp.
Grädda i 10 minuter i 200 grader.
Tryck ner klubbpinnen och häll på chokladknappar runt om.( Hjälper till att hålla fast pinnen)
Låt svalna i kylen.
Chokladdoppa och dekorera med vad du vill ex kokos, strössel, hackade nötter....
 

Blir det någon deg kvar rullar du valnötsstora bollar och gräddar dom i 200 grader i 10 minuter och låter dom svalna på plåten....
Kan tänka mig att förbereda granarna och låta små-gästerna dekorera sin egen... kram Anna-Lena
 
 
#1 - - Nelly:

Vilken rolig idé och så goda dom ser ut att vara :3 ^^

#2 - - Anonym:

viken fantasi!!! Ser fantastiska ut

#3 - - Marie Bergman - Om livet på Cypern:

Det blev ju superfint :)

#4 - - Paulina Suonvieri:

Åååh vad vackra! Sådana kan jag tänka mig att göra senare - nät bi närmar oss jul lite mer. Haha det är fortfarande för tidigt för mig att sätta igång med julbaket ;)

/hundredkitchenstories.blogg.se

#5 - - Annika:

Gott!

#6 - - Ann-Christin:

Kul idé! Det här ska jag göra till adventsfikat,
tack för inspirationen!

#7 - - Småstadsfrun:

Oj så fina! Hade aldrig kunnat gissa mig till att du använt dig av glasstrut, himla kul idé!

#8 - - Annika:

Vad påhittig du är, Anna-Lena😀👍

#9 - - Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta:

så kul

#10 - - Monika Sahlin :

Jätterolig idé .

#11 - - Camilla:

Härlig & "god" blogg ni har! Gillar den skarpt! & granarna, så häftiga!

#12 - - Matilda - tonårsliv i rullstol:

Åh måste testa! :D