Dumle/choklad-snitt

Hej!
Dom här super smarriga chokladsnittarna brukar jag baka med hackad Daim men denna gången provade jag att stoppa i dumlebitar, MUMS.
 

250 G SMÖR
2 DL SOCKER
4 MSK KAKAO
4 MSK SIRAP
2 TSK VANILJSOCKER
6 DL MJÖL
DUMLEKOLOR
 
Vispa smör och socker.
Rör ner sirap.
Tillsätt övrigt.
Dela kolorna i 3 delar och tryck in i degen, ta så många du vill...
Forma till 2 rullar.
Platta till något och grädda ca 15 minuter i 175 grader. 
Skär i snittar.
 
Prova dessa nu, alla andra torra chokladsnitt kan du glömma// kram A-L
 
 
 
#1 - - Elin Larsson:

ser ju underbart ut!

#2 - - Ninni:

Men gud så smaskigt! Har aldrig gillat chockladsnittar, men dessa måste provas. Kanske kan smita lite tidigare från jobbet .t.o.m. :) kram

#3 - - Mamma Mindy:

Dessa kommer jag baka i morgon..så gott :) oftast har jag cola snittar så det är lita skoj med nyheter :)

#4 - - Marie Bergman - Om livet på Cypern:

Åhhh vad gott!! ;D

#5 - - Miranda :

Kul. Måste provbaka! Men..Hur många grader ska ugnen vara på?:)

Svar: Oj, det glömde vi visst att skriva....175 grader. Mvh AnneLie
AnnaLena & AnneLie

#6 - - Julia Müller-Sandvik:

omnom, vilken hälsokost ;)

#7 - - Robex Lundgren:

underbart

#8 - - yasmine mamma till dennis:

ser väldigt gott ut
mums
ha en fin kväll
kram

#9 - - Tess:

Men mums, vad gott! :D Kram

#10 - - Elina:

Men ååååh, detta är verkligen något jag MÅSTE testa!!

#11 - - Joss:

Ska de vara lite kladdiga eller har jag haft för kort gräddningstid? Mvh Josefin

Svar: Hej! Dom ska inte vara kladdiga att ta på så du kanske skulle gräddat dom någon minut till... Lycka till med nästa försök!
AnnaLena & AnneLie