Kola-kladdkaka

 
150 g smör
1,5 dl socker
1 krm salt
2,5 dl mjöl
3 ägg
1 burk karamelliserad mjölk
 
Smält smöret.
Vispa samman socker, salt , mjöl, karamelliserad mjölk och smör till en slät smet.
Tillsätt äggen och vispa ordentligt.
Häll smeten i en springform och grädda 20-22 minuter i 175 grader.
Låt kakan svalna och sikta över florsocker alt spritsa på lite grädde och klicka på lite mera kola...
 
Hoppas ni får en toppen-dag! Kram A-L
 
#1 - - marina:

Låter hur gått som helst!

#2 - - Sussi:

Åh vad gott. :D

#3 - - Daniella:

Så gott och enkelt! :D

#4 - - Marie Bergman - Om livet på Cypern:

Åh vad gott =)

#5 - - Sarah :

Men sluta vad gott det ser ut!!

#6 - - Sarah :

Men sluta vad gott det ser ut!!

#7 - - Robex Lundgren:

mums

#8 - - angelicasvarld.blogg.se:

Gud så smarrigt!

#9 - - Josephine:

Mumsigt! :D

#10 - - ɑ n n i k ɑ:

Mumsigt!

#11 - - Åsa:

Den måste jag baka någon dag!

#12 - - Annellisaa :

Gud vad gott. Ge mig :)

#13 - - Foodie:

Men jisses så gott. Det här måste jag pröva i helgen. Smart med den kondenserade mjölken!

http://smarrigtogott.blogg.se

#14 - - livet med Asperger och kronisk smärta:

mumms

#15 - - Jess:

Åh jisses så gott det ser ut!

#16 - - Louise :

Ser supergott ut!!

#17 - - Thea:

Åh så gott!
Jag har just startat en ny blogg med enbart bilder :) gå gärna in och kolla.
//Thea

#18 - - Jenny:

Lät spännande, måste jag prova att baka någon dag!

#19 - - biggeros:

Mums!!

#20 - - joe:

Åh gud så gott!