Twixglasstårta

 
Hej!
Nu är sonen firad med restaurangbesök och glasstårta...
Ville prova en ny botten som omväxling till digestive, så jag mixade twix och blandade med smör...
.
(1 springform)
Botten:
200 g twix
50 g smör
 
Smält smöret.
Mixa twix och blanda med det smälta, svala smöret.
Tryck ut i formen.
 
Glassmet:
5 dl grädde
1 vaniljstång
1 burk kondenserad mjölk (ej kokad)
 
Dela och skrapa ur vaniljstången.
Vispa grädden och vanilj.
Blanda ner den kondenserade mjölken.
Häll glassmeten över botten och ställ i frysen.
 
Garnering:
Twix i bitar
Ohoy kolasås
 
Ringla på kolasås.
Lägg på twixbitar.
Klar att avnjutas...
 
// Anna-Lena
 
 
 
#1 - - Malin:

Åh det där såg ju riktigt gott ut!

#2 - - Robex Lundgren:

mums

#3 - - rememberthiis.blogg.se:

Gott!!

#4 - - mattefitness:

Ser otroligt gott ut. Svårt att deffa när man ser allt detta goda.

#5 - - yasmine mamma till dennis och angelina:

såg mumsigt ut

#6 - - Fröken:

Ser verkligen supergott ut! Måste prova under semestern... ;-)

#7 - - Karin Andersson:

Så gott! Verkligen något för mig sim älskar glasstårta!

Svar: Visst är det gott och så bra att ha i frysen när man får oväntat besök...
AnnaLena & AnneLie

#8 - - angelicasvarld.blogg.se:

Men så smarrigt det såg ut - jag som älskar Twix!!

#9 - - Elina:

Varföööööööör kan inte du vara min syster och göra allt detta åt mig?!?

Svar: Hi hi
AnnaLena & AnneLie

#10 - - Viktoria:

Låter sött och gott! :o)

#11 - - Nicole:

ÅÅååå så gott det ser ut! Måste verkligen testa detta ♥.♥

#12 - - chokladfreaks:

Mums! Såg inte helt fel ut det där!

#13 - - Sofia [fotoblogg]:

Ser jättegott ut! Måste testa det nån dag :)

#14 - - Mariam Punjani:

Detta måste jag prova! Mums!❤️

#15 - - Fani:

Galet fin tårta och såg verkligen grymt god ut också :)

Svar: Tack, snälla! Kram
AnnaLena & AnneLie

#16 - - Jeanette:

Men åh vad gott det där låter! Måste verkligen testa. :)

#17 - - hundragramkarlek.blogg.se:

gud så gott, älskar twix!

#18 - - Louise:

Mums, det där lät ruskigt gott! :D

#19 - - Anna Larsson:

Denna måste jag pröva så snart tillfälle ges! Ser ju hur gott ut som helst :)

Svar: Gör det, supergod..
AnnaLena & AnneLie

#20 - - Sanna:

Åh så smarrigt det där ser ut! :) Vart kommer det vackra fatet ifrån? :)

Svar: Hej! Fatet har min mamma fyndat till mig i Ullared... Fanns även i vitt. Kram
AnnaLena & AnneLie

#21 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Alltså muuums, jag som älskar twix!

Svar: Visst är det gott... gillar dessvärre all choklad, ha ha
AnnaLena & AnneLie

#22 - - Sam:

Jag tvivlar inte på att testa detta recept, det ser läckra :)

Svar: Gör det, super god!
AnnaLena & AnneLie

#23 - - Ann Christin:

Härligt att hitta er sida när man letar efter goda glasstårtor! Den här glasstårtan gjorde jag till sonens dagisgrupp och den blev supergod! Den försvann i ett naffs och alla barnen var jättenöjda.

Svar: Vad roligt att höra att den blev omtyckt! Kul att du hittade hit, kram
AnnaLena & AnneLie