Chocolate chip "gigant" cookie

 
Hej!
Vill börja med att tacka alla er som tar er tid att lämna en kommentar här, så roligt att läsa!
 
Denna godingen tycker jag att ni ska prova om ni gillar choklad, Dumle, havre, kladdigt, segt...
Kakan bakas i en springform.
 
200 g mörk choklad
100 g Dumle (delade i 3 bitar)
175 g smör
1,5 dl strösocker
1,5 dl farinsocker
1 ägg
1,5 tsk bikarbonat
1 krm salt
1 dl havregryn
3,75 dl vetemjöl
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa båda sockersorterna och smöret poröst.
Tillsätt ägget.
Blanda ner havregryn, salt, bikarbonat och vetemjöl.
Tillsätt sist hackad choklad (stora bitar) och dumlebitar.
Spänn fast ett bakplåtspapper i en springform och häll i smeten.
Strö över några chokladbitar och grädda ca 35 minuter.
 
God att äta som den är eller ljummen med glass och grädde...
 

Äter ni våfflor idag? Det finns ett superbra recept här på bloggen...
Kram / Anna-Lena
 
(Recept från tidningen Hembakat)
 
#1 - - Bellefix:

Åh herregud vad jag producerar saliv nu. Haha! Önskar jag hade alla dom ingredienserna hemma nu.

#2 - - Caroline Andersson:

Mums!

#3 - - Anne Folbert:

Ser underbart ut! Jag läser alla era inlägg och jösses vad sugen man blir!

Svar: Roligt att du kollar in bloggen Anne :-)Kram / annelie
AnnaLena & AnneLie

#4 - - Citroncest - matblogg från Italien:

Ååååh! Jag bor i Italien och har inte tillgång till Dumle - har ni ngt tips om vad jag kan använda istället?

Svar: Hej! Du kan ju ta 2 olika sorters choklad i stället och kanske några goda nötter... kram
AnnaLena & AnneLie