Chokladkolafras


Hej!
Detta superenkla receptet har jag sparat sen grabbarna gick på fritids. Det bakades flitigt där till barnens förtjusning. Gjorde en sats häromkvällen och alla tog slut i ett nafs, tydligen lika populära nu som då...
 
Du behöver:
150 g smör
1,5 dl socker
4 msk kakao
6 msk sirap
6 dl Corn flakes
 
Lägg allt utan flingorna i en gryta.
Låt koka upp och sedan koka i 3 minuter under omrörning.
Tag från värmen och blanda runt flingorna tills allt är blandat.
Fyll några småbrödsformar eller klicka ut små högar på en bricka.
Låt svalna.
Förvaras i kylen om det blir några över...
 

 
Nu är det dags att jag tar mig i kragen och går ut en runda med valpen. Känns ju inte så lockande när det är så gråmulet och regnet hänger i trädtopparna...
Men jag får locka mig själv med lite glögg och tända ljus när jag kommer in igen...
Har ni adventspyntat klart där hemma ännu?
Kram på er! / Anna-Lena
 
 
En kommentar publicerat i Godis
Taggar: Chokladkola, Corn flakes
#1 - - Paoo:

Åh, solklar favorit! Lyckan när morsan hade bakat dom då man kom hem från skolan :D

Svar: Härligt med barndomsminnen.... Kram
AnnaLena & AnneLie