Alla hjärtans dag - praliner


Hej!
Det börjar ju närma sig alla hjärtans dag så jag tänkte bjuda på ett fika tips dagen till ära...
Jag har gjort mina favorit cakepops med oreo  i pralinform. Det ser avancerat ut men är busenkelt, det gillar vi eller hur? Jag tycker att alla ska prova dessa urgoda mumsbitarna, det är ni värda!
 
Du behöver:
2 paket oreokex
150 g philadelphiaost
200 g ljus choklad
2 msk neutral olja
 
Mixa kexen.
Tillsätt osten och blanda ordentligt.
Platta ut smeten i mellan 2 bakplåtspapper till ca1 cm tjock.
Ställ ca 30 minuter i frysen.
Tag fram en liten pepparkaksform och stansa ut hjärtan.
Degen som blir "över" trycker du ihop och stansar igen.
Lägg in dina hjärtan igen i frysen medan du smälter chokladen.
Rör ner oljan i chokladen så blir den lite tunnare och det blir finare när du doppar.
Chokladdoppa dina hjärtan och lägg på en bricka med bakplåtspapper.
Vill du ha lite strössel så häller du på det innan chokladen stelnar.
Jag ringlade lite mörk choklad över mina denna gång.
Låt stelna i kylen.
 
 
Nu ska jag gömma undan dessa innan familjen kommer hem, annars finns det inga kvar på söndag, ha ha
Kram på er!  /Anna-Lena
 
( tipset hittade jag på Pinterrest och hos Bambi)
12 kommentarer publicerat i Godis
Taggar: Alla hjärtans dag, Praliner, choklad, oreo
#1 - - Jenny:

Åh vad fina!

#2 - - rememberthiis.blogg.se:

mums!

#3 - - Lili:

Åh, vad fina de blev och det låter ju jättegott!

#4 - - patricia Norrgård:

Ser jätte gott ut! :)

#5 - - Anonym:

Kan jag också komma på söndag o smaka 😜

Svar: Tyvärr gick dom åt som smör i solsken... hoppas du fick någon annan gofika! Kram
AnnaLena & AnneLie

#6 - - Pauliina Larsson:

ser så gott ut! :)

#7 - - Lovis:

Ser jättegott ut! :)

Svar: Du måste prova, såå goda!
AnnaLena & AnneLie

#8 - - natalie:

så söta!

Svar: Tack!
AnnaLena & AnneLie

#9 - - Elsa:

Så fina! Ser även otroligt goda ut, prefekt för alla hjärtans dag!

Kramis :)

Svar: Tack! Dom är verkligen goda och beroendeframkallande, ha ha kram!
AnnaLena & AnneLie

#10 - - Patricia:

Mums, vad söta!! :)

#11 - - Anonym:

När det står "2 paket", vad menar du då? Kakor eller philadelphia? :)

Svar: Hej! oreokex ska det vara...
AnnaLena & AnneLie

#12 - - Sanna Eriksson:

SÅ gott!! :D